poniedziałek, 29 czerwca 2015

LBA #1

LIEBSTER BLOG AWARD



Zostałam nominowana do LBA przez Jaro and Tiger ( nie wiem czy to się odmienia? :D ).
Zasady większość pewnie zna, ale przypomnę dla tych którzy nie znają.
Do LBA nominować może nas każdy inny blogger, któremu spodobał się nasz blog. Jest to w sumie taka nagroda za dobrze wykonaną pracę. Nominujący nakłada 11 pytań i nominuje 11 bloggerów. My możemy odpowiedzieć na ów pytania i nominować kolejnych bloggerów.

Moje odpowiedzi:

1. Czy masz psa jakiego chciałaś?
Myślę, że tak, ponieważ marzyłam o psie ze schroniska. Roxi jest bliska mojego ideału jednak nie ma psów ( jak i ludzi ) bez wad.

2. Pies kupiony dla dziecka- co myślisz?
Jeżeli kupujemy psa o którego prosi dziecko i robimy to tylko dla jego chwilowej zachcianki łudząc się, że możemy mu powierzyć opiekę nad żywym zwierzęciem- robimy błąd. Jeśli jednak rodzice wiedzą, że pies dziecku się pewnie "znudzi" i sami wiedzą, że będą musieli przejąć nad nim opiekę i są w stanie tą opiekę zapewnić to jak najbardziej- nie mam nic przeciwko.
Podsumowując- pies powierzony wyłącznie dziecku- niedorzeczność, bo przecież dziecko to dziecko nie może sprawować opieki prawnej, za szkody itp odpowiadają rodzice.


3. Jak według ciebie telewizja przedstawia psa? ( wiadomości i filmy fabularne )
Pies przedstawiany jest jako wierny, przyjacielski, oddany, bohaterski, idealny... Zapomina się czasem, że psy też mogą być strachliwe, przepełnione agresją, nieufne... Zapomina się o problemach i trudzie jaki wkłada się w wychowanie i oswojenie, przyzwyczajenie psa. 

4. Kliker- co myślisz, czy stosujesz?
Jest bardzo przydatny do ćwiczenia sztuczek w którym musimy nagrodzić odpowiedni moment ( nie wiem czy dobrze to ujęłam ). Oczywiście stosujemy, lecz nie zawsze.

5. Kiedy i jakich ras planujesz kolejne psy?
Zapewne ( w niedalekiej przyszłości ) pojawi się u mnie owczarek niemiecki ( nic nie jest jeszcze ustalone, więc jest to takie gdybanie ). Na 100% będę miała jeszcze nie jednego schroniskowca :)

6. Czym fotografujesz psiaka?
Używam aparatu cyfrowego Panasonic DMC-FZ8. Aczkolwiek planuję zakup lustrzanki.

7. Czy tworzysz notki typu DiY?
Nie, może kiedyś.

8. Co myślisz o osobach z małymi pieskami, wiecznie noszonymi na rączkach, którym zabrania się kontaktu z innymi psami?
Śmieszy mnie to, a zarazem niepokoi. Trochę realizmu. Pies to nie człowiek, ani nie zabawka!

9. Jaki typ szelek jest według Ciebie najlepszy? Czy posiadasz szelki tego typu?
Nie mam pojęcia jaki jest najlepszy, zależy to z pewnością od typu psa. Posiadam szelki taśmowe.

10.  Wolisz produkty dużych firm, takich jak TRIXIE czy Dingo, czy wyspecjalizowanych, lub handmade, takich jak Hifica, Dog Style, KudłatyArt itp. ?
Produkty TRIXIE są bardzo dobrej jakości. Nie mam w tej dziedzinie jednak faworyta, próbuję wszystkiego.

11.Co myślisz o żywieniu przygotowywanym samemu (tj. BARF lub dieta domowa) bez jakiejkolwiek suplementacji? Czy przy tych dietach jest ona według Ciebie potrzebna? 
Sama podaję Roxanie jedzenie przygotowane w domu. Jest to z pewnością zdrowsze niż te wszystkie karmy. Suplementacja moim zdaniem nie jest potrzebna.


Nominowani przeze mnie:
oraz każdy kto to czyta i ma chęć ;)
( Przepraszam, że tylko trzy nominacje :c )

MOJE PYTANIA:
1. Interesuje cię wolontariat?
2. Jakie smakołyki preferujesz dla swojego psa?
3. Co sądzisz o metodach znanego Cezara Millana?
4. Czytasz jakieś pisma o psach? Jakie?
5. Dlaczego wybrałeś/aś akurat to imię dla swojego psa?
6. Jakie najlepsze wspomnienie wiążesz ze swoim psem?
7. Czego uczą nas psy?
8. Jaki charakter ma twój psi ideał?
9. Czy wiążesz przyszłość z kynologią?
10. Jakich zachowań starasz się unikać w obecności psa? Dlaczego?
11. Podoba Ci się mój blog? Co w nim zmienić, czego się pozbyć, co dodać?


MIŁEJ ZABAWY :*





Pozdrawiamy! Do następnego!
K&R

4 komentarze:

  1. Powiem tak: czuje się zaszczycona... Dziękuje za nominacje, post z odpowiedziami pojawi się w najbliższym czasie :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pytania i odpowiedzi, my już przerabialiśmy Liebster Blog Award :D
    Pozdrawiamy! G&M z http://maniolowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze, to zachęciłaś mnie swoimi odpowiedziami do dalszego czytania bloga i dodania do obserwowanych :). Mam bardzo podobne odpowiedzi, może oprócz szelek, bo jestem potwornie zakochana w Juliusach :D.

    Pozdrawiamy Wika i Ozi:
    http://karelowokolorowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję ;)
      także obserwuję, pozdrawiam!

      Usuń

Każdy kolejny komentarz to ogromna motywacja do dalszego pisania!
Komentujcie, a ja zrobię to samo na Waszych blogach ;) Przesyłajcie linki chętnie coś poczytam ;d